Wednesday, October 28, 2015

Merekod Jadual Harian

Salam,

Jumaat lepas sampai ke hari ni, aku berehat dari melakukan aktiviti senaman. Keadaan badan tak mengizinkan. Demam, selsema dan batuk. Tanda badan perlukan rehat selain daripada kesan jerebu yang masih lagi tak berkurangan.

Alhamdulillah sehari dua ni hujan mencurah-curah di bumi Putrajaya ni. Hari ni jerebu nampak agak berkurangan.

So berbalik kepada aktiviti senaman yang berkurangan, aku merancang untuk buat jadual susulan sehingga aku capai target yang dikehendaki. Rasa macam jauh ketinggalan bila tengok result, apa lagi bila banyak pulak alasan demi alasan dibuat untuk tutup kelemahan sendiri. Ada masa aku makan bukan hanya sayur pada waktu malam dengan alasan aku perlu "reset" semula.

Plateau yang masih berterusan (atau sekadar alasan sebab berkurangnya aktiviti senaman) secara positifnya aku rasa akan terus kekal sebagai result untuk fasa ke 6 ni. Hahaha

Contengan dekat kalendar office

Tapikan bila badan tu sendiri bagi signal untuk aku berehat maknanya aku memang perlukan rehat tersebut. Tujuan utama ialah untuk sihat bukan menambahkan sakit..Sakit badan sebab bersenam tu tak termasuk kategori sakit ye Jangan cipta alasan nak mengelat je hahaha...

Dah masuk 5 hari berehat pun tak best jugak, hati tu meronta-ronta nak buat Freeletics tapi terbantut. Semalam aku cuba untuk warming up tapi mengah sangat rasa..Batuk ni buatkan dada rasa kene tekan cepat penat..so aku ambil pendekatan (cara nak sedapkan hati) hari ni sambung rehat lagi.. Tunggu sampai betul-betul sembuh. Badan tu nak REHAT..Dia dah bagi signal tu weh..Takkan la tak reti-reti lagi kot.

Maka bersambung la sesi merehatkan diri...

Never Stop Dreaming!!!
Never Stop Figthing!!!

Reactions:

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons