Tuesday, October 20, 2015

Fasa 5 : Cabaran 100 Hari

Salam,

Hari ni berakhir fasa ke 5..Sedar tak sedar sudah 10 minggu berlalu atau pun 70 hari. Sekejap je rasanya tinggal 2 fasa lagi..

"Perkara yang paling susah ialah untuk mengambil langkah pertama"

Andai kata aku takde kesedaran dan tak bermula 70 hari yang lepas mungkin aku tetap berada pada tahap yang sama.

12 Ogos 2015 Tarikh mula cabaran 100 hari. Sehingga hari ni, beberapa dugaan dan cabaran yang aku hadapi. Antaranya sakit tumit kaki, sakit keting, rasa nak muntah bila buat workouts. Kata-kata yang menjurus kepada mempersendakan usaha aku. Tapi persetankan semua tu..sekarang semuanya dah ok..sakit dah takde, kata semangat yang kedengaran. Malah sudah ada yang terikut-ikut, diet dan bersenam atau ke gym.

Bila kita nak bermula memang agak susah nak ubah habit kita..dari sebelum ni bedal semua kepada menjaga dan memerhatikan setiap jenis makanan. Bukan senang tapi tak susah mana.

"The biggest challenge is to beat your self"

Dalam entry yang lepas klik SINI aku ceritakan bab berat statik. Mulanya aku anggap aku gagal displinkan diri sebab takde perubahan sepanjang fasa ke 4. Kemudian melalui hari-hari dalam fasa ke 5 dengan kurang bersemangat. Letih la, badan tak bertenaga la...secara tak langsung mempengaruhi jadual-jadual yang aku tetapkan sendiri.

Bukan mudah sebenarnya untuk terus kekal motivasi..ada terdetik untuk berhenti..cukuplah kot. Kenapa nak tahan-tahan diri daripada nak makan?nak memalas2kan diri..Salah ke? Apatah lagi bila tengok result pada hari terakhir fasa 5 ni. Tetap kekal 85kg tanpa sebarang penurunan!!!

Cuma bila dah melepasi separuh daripada target terasa sayang untuk berhenti. Dah masuk hari ke 70!!! Tinggal beberapa hari je lagi..kalau nak kecilkan angka hanya 4minggu, kecilkan lagi 2 fasa sahaja lagi. malah sebenarnya aku dah buat pelan tambahan seandainya 100 hari masih belum mencukupi..Aku tambah beberapa minggu lagi sebagai recovery plan.

Mula               : 93KG
Ending Fasa 1 : 89KG
Ending Fasa 2 : 87KG
Ending Fasa 3 : 85KG
Ending Fasa 4 : 85KG
Ending Fasa 5 : 85KG (Latest result)

TAMAT FASA 5 : Bermula Fasa 6

Never Stop Dreaming! 
Never Stop Figthing!

Reactions:

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons