Wednesday, September 30, 2015

#Throwback:Selamat Hari Raya Aidiladha

Salam

Macam dah lewat pulak nak ucapkan selamat hari raya aidiladha hehehe orang yang pi haji pun ada yang dah selamat sampai Malaysia. First nak share gambar lemang dan rendang..Meleleh..Bukan tengah diet ke? Opss.. cannot resist ma..Hancur diet aku, memang ke laut dalam la impian dan cita-cita nak kurus camni hahaha. Tak habis disitu je ada lagi, nak tau? baca sampai habis.



Proses membancuh beras pulut dengan santan
 Malam Khamis sibuk menyiapkan lemang dengan rendang, letih gak la kejar balik Rabu tu, pi beli barang persiapan..Pagi raya dah terbongkang keletihan..Humairah pun meragam malamnya tak boleh tidur sebab makan jagung. Dia memang tak tahan makan jagung tapi mak aku bagi jugak walaupun aku dah larang. Orang tua apa yang cucu nak semua bagi cakap lebih nanti kecik hati, dosa pulak jadi anak derhaka... Sebelum ni pun macam tu, dia makan jagung malamnya meragam bagai nak rak..sakit perut punya pasal. 

Dah la sekarang ni kalau nangis2 aku tak boleh nak pujuk dah, asyik nak ibu dia je. Yang bestnya tempat tidur aku pun dah kena tawan dengan Humairah, dia mengamuk siap tendang2 ayah dia ni. Terpaksa la aku mengalah bagi ruang pada dia nak berkepit dengan ibu dia. Kalau dia terjaga malam je dia nampak aku sebelah ibu dia memang sengaja dia datang menyelit..Aku perati je dua tiga hari ni hahaha.

Elok je main dengan kakak Maisarah sepupu dia.

Family Potret

gaya yang macam-macam dari Humairah.

 Baju raya Aidiladha tetap pakai baju Raya Aidilfitri je, takde la pulak beli baju lain. Cuma tetap sama pakai sehari suntuk dari pagi ke petang tak bertukar uniform.

Tengahari kami balik semula ke rumah mak aku.. Humairah ni sebenarnya tak nak duduk rumah opah dia..Dia suka menangis, takut dengan pakcik dan makcik dia. Setakat ni tok dia memang tak merasa la nak pegang dia..Opah pun paksa je ambik dia.

So balik kali ni aku duduk lama sikit dekat rumah mak aku. Bagi Humairah serasi sikit, takde la nak menjerit je. Dia cuma nak ade kawan je, yang lebih kurang sebaya dengan dia. Macam kalau disebelah isteri aku ade adik Syakir dengan kakak Maisarah. Bila duduk lama baru la dia agak ok, boleh main dengan opah, dengan makcik-makcik dia..



Ini pulak cerita hari Sabtu. malam tu bapak mertua aku masak sup gear box dengan kaki lembu!!! Satu Periuk Besar wooo.

Bila dia suruh test je apa rasa sup tu terus potong segala macam jenis diet aku wakakaka. Memang terbaik der..Bapak mertua aku memang pandai masak, skill dia tu bagi cukup rasa setiap masakan. Selalunya yang aku perhatikan dia akan cakap "tak sedap" "tak masak elok" samada sengaja cakap ke atau tekak dia yang tak sedap atau itu ilmu dia hehehe.


Ini hanya sedikit yang aku belasah. Lidah dengan daging bahagian leher.


Reactions:

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons