Monday, September 7, 2015

Freeletics-Motivasi

Salam

Actually dalam pada usaha aku menurunkan berat badan, aku mengGoogle2 la alam maya senaman yang efektif sampai la aku jumpa Freeletics dalam Youtube. Perubahan dalam masa 15 Minggu dan aku cakap WOW!!!Semangat gila tengok video freeletics ni.

Apa itu Freeletics?
Freeletics ni senaman yang menggunakan berat badan sepenuhnya tanpa perlu peralatan. Boleh buat didalam rumah dan ada beberapa rutin yang memrlukan untuk kita keluar berlari.

Okay, mulanya aku tengok2 ape itu Freeletics..tanpa aku tau jadual sebenar freeletics yang pergh...kejam woooo..Burpees 50x? 10x burpees pun aku dah nak pengsan apa lagi 50x..dan rutinnya sehingga 5 set dengan total 150x burpees!!!

Menyerah kalah sebelum mula?

Owh kali ni mungkin tak..cuma (masih ada alasan) buat sekadar yang termampu. Aku jumpa Training Guide Freeletics Cardio and Strenght dalam bentuk pdf. Dari Training Guide tu ada jadual rutin selama 15 minggu, jenis senaman, berapa ulangan untuk setiap senaman. Contohnya : 

APHRODITE

5 Rounds                     Round 1              Round 2              Round 3          Round 4           Round 5

Burpees                         50                       40                        30                  20                    10
Squats                           50                       40                        30                  20                    10
Situps                            50                       40                        30                  20                    10

Minggu Pertama hari ketiga dah kena start..Okay boleh bayangkan?Hari pertama pun nak kena pushup 50x!!! satu round dan ade 4 rounds.. Selagi tak cuba mana kita tau setakat mana kita mampukan?

Korang yang berminat dengan Freeletics ni boleh google, download aplikasi dalam playstore (untuk android). Rupanya Freeletics ni dah ada base di Malaysia. Korang boleh singgah dalam Facebook untuk maklumat lanjut. Ada juga cawangan kat Putrajaya ni rupanya.

Reactions:

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons