Wednesday, January 14, 2015

Tenggelam

Tanpa Dirimu-Opick

Muramlah Hati Tnpa Dirimu
Sunyi Menggigit hilang dan beku
Terbayang wajahmu di langkahku
Senyummu Pelukmu di hatiku

Kau hadir di jiwaku
Kau hadir di mimpiku
kini kan esok kau sahabatku
Lewati hari dengan senyummu

Sentuh aku basuh luka di hariku
masih saja kau terasa di sisiku
Kau Hadir di jiwaku
Kau hadir di mimpiku

Dan engkau berlari kau menjauh pergi dariku
Hitamnya hari penuh luka hati yang biru
Hilangnya cahayamu di mataku
Hilang...Hilang
Kusepi..kuu.. ooooo..uuuu

Masih saja kau terasa di sini
Engkau Hadir di semua Raga ini

Tuhan Ampuni Hambamu ini
Rindunya Hati akan Dirinya

Dan engkau berlari kau menjauh pergi dariku
Hitamnya hari penuh luka hati yang biru
Hilangnya cahayamu di mataku
Hilang...Hilang
sepiku tanpa dirimu..


Salam,

Memulakan penulisan untuk tahun ni dengan lirik sebuah lagu daripada Opick-Tanpa Dirimu. Lagu ni bait katanya menikam kalbu aku bukan berkaitan dengan aku tetapi dengan orang terdekat.

Ada rasa terkilan sebab aku tak dapat berada disisi beliau saat-saat getir dan sukar. Sehinggalah ianya berakhir... Seringkali aku mainkan lagu tersebut menjadi halwa telinga dan seringkali aku melepaskan keluhan berat tanpa sedar seolah-olah ada satu beban yang menekan aku sama. 

Saat aku dengar perkhabaran itu tersentak rasanya, beberapa kali aku ulang "betul ke?" Memang rasa amat sedih, tak sedar bergenang mata aku, sebak dengan ungkapan keramat tu.

Beberapa tahun lepas, aku lah yang merakamkan saat gembira "mereka". Berkongsi dalam kanvas digital, malah jika aku singkap terpahat dalam salah satu entry aku di blog ini. Berjabat tangan menerima amanah dan tanggungjawab. Meraka semua ramai yang jadi saksi, saat kamu dan dia memeterai janji dihadapan kami semua.

Takdir Allah..tapi salah ke takdir itu? aku percaya setiap yang berlaku ada hikmahnya. Sekalipun tak nampak dimata.

Aku ambil ianya sebagai pengajaran, mudah-mudahan dijauhkan dari aku sendiri menghadapinya.



Reactions:

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons