Tuesday, September 30, 2014

Jentera Baru

Salam,

Last Saturday aku buat keputusan untuk menukar jentera yang selama ni banyak membantu aku. Setelah hampir 5 tahun berkhidmat rasanya aku tak mahu memaksa Honda Wave 125x aku untuk dikerahkan rpm nya merentasi ratusan kilometer setiap kali aku balik ke Tapah atau Kampung. Samada aku atau motor yang terjatuh, masing-masing meninggalkan calar dibadan.

Pada mulanya aku nak trade-in motor tu tapi rasa sayang. Maklumlah motor baru pertama yang aku beli..Sebelum ni aku guna motor Honda EX-5, itu pun beli second hand dari seorang kawan.

kredit pada berita harian

Selepas meninjau satu dua kedai motor, aku buat keputusan untuk beli Yamaha FZ10i model 2014. FZ150 2014 ni nampak lebih menarik dari FZ 150 generasi sebelumnya. Amacam tengok gambar meleleh tak?duduk atas "sit" dan rasa sendiri "handle" ada perasaan wow..Aku tak salah lagi buat pilihan hehehe

Aku pilih warna Merah macam dalam gambar sebab stok takde..rata-rata kedai hanya ada sebuah je..So no choice available, lambat orang rembat..Aku pun sebat la...Harga OTR cash ialah rm9250 (antara yang murah aku dapat)

Sepatutnya hari ni aku dah pi amik motor tu kat kedai tapi aku lupa nak keluarkan duit dekat atm sebab had pengeluaran setakat rm3000 sebelum aku tukarkan jadi rm5000..terpaksa la aku biarkan motor tu kat kedai dulu..lagi pun petang tadi hujan..karang basah kuyup aku dengan motor baru huhuhu.


Reactions:

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons