Thursday, August 1, 2013

Gembira dan Bersedih

Salam,

Alhamdulillah atas segala kurniaan rezeki daripada Allah. Hari ni nak kongsi berita gembira dari kakak ipar aku..Dia disahkan mengandung..wah seronoknya..Tengahari Isnin lepas isteri aku telefon bagitau khabar gembira tersebut tapi....

Tiba-tiba aku rasa sebak..Syukur penantian diorang telah berakhir..dan aku tak sedar ade sesuatu yang melekat dikerongkong aku, memang tak sedar pandangan aku tembus di screen komputer..Terbawa-bawa oleh perasaan..ada air jernih mengalir dipipi beberapa ketika selepas itu...


Balik dari kerja, aku duduk diruang tamu, memandang setiap sudut dengan pandangan yang kosong..Semua aku ada..

Dalam hati terdetik : "Ya Allah, adilkah?"

Sekali lagi....

Astagfirullahhala'zim......Istighfar Faiz...aku mempertikaikan apa yang aku tak nampak!!! Ya Allah, Ampunkan hambaMu yang terkhilaf ini..


Allah mengaturkan sesuatu yang bermakna dalam hidup aku keesokan harinya (semalam) ..dan diawal subuh ini (hari ni) cukup hebat aturan itu...


Reactions:

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons