Thursday, January 31, 2013

Adik yang comel




Comel tak adik ni?
Comelkan..demam agaknya siap bawak selimut busuk lagi. Aku jumpa adik ni masa pi pasar Putrajaya. Aku tanya dia dah sekolah ke? dia jawab dah..itu yang buat aku tersenyum apalagi bila tengok ada selimut busuk dia tu..




By the way mana parents dia? mak nya aku tak nampak tapi ayahnya tengah sibuk membeli sayur tu. (sebelah perempuan pakai baju putih tu) sekejap-sekejap ayah dia datang bagi dia satay supaya dia duduk diam dan ayah dia boleh membeli barang dapur.

Actually sikap macam ni bahaya, katakan la aku ni jahat..aku culik anak dia macamana? atau anak dia hilang ntah ke mana-mana macam kes yang baru berlaku tempoh hari.. Masyarakat kita tak pernah belajar..walaupun aku ada dekat situ (aku memang suka jagakan budak secara sukarela kalau nampak budak tanpa pengawasan parents),walaupun ramai orang lain, walaupun ayahnya sesekali menoleh tapi segala kemungkinan berlaku perkara yang buruk amat tinggi. Sekelip mata je.

takkan dah terantuk baru nak terngadah..

Reactions:

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons