Thursday, December 29, 2011

SBPA - Pelukis Pelan Memenuhi/Tak Memenuhi Syarat

 Salam..

Hari ni aku nak tunjukkan apa yang sedia ada dalam Pekeliling Umum dan juga Lampiran C. Serba sikit yang aku tahu tentang Memenuhi syarat atau tak memenuhi syarat. Sebab ada yang bertanya kenapa dia dapat J4-1 bukan JA3-1..

Pertama sekali aku bukan kerja dekat JPA, Kedua mungkin saja maklumat yang aku bagi ini tak tepat...apa pun rujuk Sumber masing-masing..kalau ada sijil lampirkan sekali..tunjukkan dan paling mudah rujuk JPA sendiri..


Untuk mereka yang memenuhi syarat

Untuk yang tidak memenuhi syarat

Untuk yang tiada sijil atau kelayakan yang setaraf kalau berkhidmat baru 2tahun MUNGKIN terpaksa tunggu 4tahun lagi..berdasarkan kepada prinsip tempoh perkhidmatan menggantikan kelayakan akademik.

klik sini boleh baca dalam lampiran Kejuruteraan ( J ) tentang syarat minimum..bukan sekadar sijil Politeknik tapi sijil lain yang diiktiraf..then bukan kena ada STPM untuk dapatkan JA3-1. Ini yang aku faham la, kalau salah tak tau la pulakkan?

Cuma bagi Pelukis Pelan senior anda agak rugi jika berada dalam Gred 22/26 sebab dah setaraf dengan Gred 17..tahap senioriti anda hilang dan macam tak bernilai..rugikan?

Tapi jangan risau kami yang junior ni tetap hormat anda yang senior..at least anda dah lama berkhidmat dan berusia lagi dari kami..  ('~')

P/S: aku pun tak tau diorang tengok camne tapi kalau keliru boleh tanya HR korang sendiri..dan kaji la pekeliling senang faham.

Reactions:

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons