Tuesday, August 23, 2011

Duit Syiling Yang Aku Simpan



Minat aku takde la mendalam sangat dengan duit syiling ni..tak pernah aku google mencari maklumat apa-apa pun tentang duit syiling yang aku ada.

Tetapi baru-baru ni aku meng google dan aku jumpa maklumat sedikit,rupaya ramai collector diluar sana yang mengumpul secara serius.

Cuba semak duit yang ada dalam poket korang mana tahu ada yang Rare. antara yang rare ialah syiling rm0.10 keluaran tahun 1971 yang hanya 32,236 keping sahaja ada. lepas ni aku pulak nak memburu duit syiling hehehehe

ini syiling yang aku ada tapi takde la rare sangat kot.
Syiling Ayam Jantan


bertulis "Tanah Melayu"
Seringgit yang agak baru dimansuhkan

Agak-agak kalau Rm1.00 tahun 1971 ni kira rare tak?
ada juga yang aku dengar mencari syiling rm0.50 "terbelah" ni
Somalia
Mesir.
Singapura
Pelik pulak ada quarter dollar

India
Mexico
East Africa
South Africa

Brunei

ini je..ada beberapa lagi tapi aku malas nak letak semua dalam ni..

Saje je berkongsi antara salah satu hobi aku masa zaman budak dulu heheehe

Reactions:

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons