Saturday, June 18, 2011

Memasak la Pulak

Tetiba rasa macam nak memasak guna oven baru yang aku dapat sebagai hadiah kahwin hari tu..
Aku dapat 3biji! 

1biji Abang sepupu aku bagi.
1biji pihak SEKOLAH RENDAH aku bagi(what sekolah rendah?yup PIBG sekolah rendah Nurul Ehsan)
1biji saper ntah yang bagi kat rumah isteri.

aku bukan nak cerita oven yang 3biji tu tapi tengah blur camner nak guna.
ape yang boleh masak dengan oven tu
rasanya boleh buat kueh,biskut-biskut huhuhu

so aku mulakan la mengGOOGLE resepi yang boleh aku masak guna oven ni.
terjumpa la blog RESEPI NANNIE....
cari button follow then link kan dengan blog aku supaya senang aku cari balik nanti.

Eh apasal ko ni cam gegurl hah?
Sape?Aku?

La tak semestinya sorang perempuan je yang kena pandai masak
habis kalau Isteri ko takde sape nak bagi ko makan?
kedai kan banyak..
memang la kedai banyak..tapi akan datang bila isteri ko dah beranakkan anak ko saper pulak yang nak masak? kena pulak time tu anak ko dah besar isteri ko bersalin lagi..anak ko sape nak bagi makan?takkan harapkan beli je?

actually tak salah pun kalau kita mahir memasak,menjahit or what ever..tengok kat Malaysia nih saper Chef terkenal?
of coz ramai yang cakap Chef Wan..dia tu laki ke pompuan or pondan?(dah terbukti kelakian dia hahahaha)

So barang dah ada daripada dibiarkan camtu je ada eloknya aku guna..event arwah Mak Mertua aku dulu pun pernah puji aku masak Daging Kicap dengan Lada Hitam.

Aku ada seorang isteri yang bekerja, tapi buat masa sekarang jauh dari aku..kalau kami ada rezeki duduk sekali nanti takkan aku nak mengharapkan dia je..betul tak?memasak ni kerja yang senang..campak itu ini dalam kuali, bubuh garam.Nah jadi..cuma sedap tak sedap itu belakang kira hahahahah

Berbalik kepada soal nak memasak tadi..rancangan aku ialah Ikan Keli bakar dalam oven..amacam best tak idea aku? harap-harap tak rosak la ye oven tu.

p/s:kepada gurl yang belum berkahwin tu,jangan cari laki yang hensem je, cari yang berkualiti macam aku hahahah lain la kalau laki korang kaya then boleh sediakan pembantu rumah(jangan menyesalla kalau laki korang kawin dgn pembantu nanti wakakak) kalau laki korang nanti tak reti buat kerja rumah mengharapkan korang je memang rugi la hidup korang..huhuhu chow..

Reactions:

2 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons