Tuesday, May 10, 2011

Sedar tak?

Keindahan ciptaan tuhan kadang kala tak disyukuri kerana tak sedar nikmat tersebut..seringkali mengabaikan sekecil-kecil nikmat tuhan sedangkan impaknyanya dalam kehidupan seharian adalah berkait..contoh:-apa pentingnya rumput pada manusia?untuk dipijak?untuk ditanam buat padang bola?sebenarnya lebih daripada itu..

Tujuan aku ambil gambar macro bukan kerana nak tunjuk "wah terer ko amik gambar" "wow dahsyat gambar ko" percaya la cakap aku semua orang boleh amik gambar macam tu asalkan tahu basicnya..tapi berapa ramai yang menilai dari gambar2 macro tu tentang bukti kekuasaan Allah? Mata serangga kenapa petak2?bagaimana binatang yang kecil seperti pepatung mampu mengkagumkan manusia? apakah masih belum cukup membuktikan ada satu kuasa Yang Maha Berkuasa mencipta sekecil-kecil planton..betapa rumitnya sesuatu yang tak nampak dimata kasar... ini tujuan aku: Menunjukkan kekuasaan Allah dari pada kanta lensa aku..



Testing diffuser dari kotak air oren



I will keep in Eyes on You
Begitu juga dengan pemandangan landscape..kalau setakat nak tunjuk hebat pandai guna kamera berhentilah..tu namanya riak..kalau dah riak maknanya sombong...ape yang perlu kita kongsikan sebagai "pengguna kamera" bukan sekadar kecantikan gambar,tapi kita kongsikan kebesaran Allah yang menciptakan alam ini. 
Sedar atau tidak,orang lain yang tak berkesempatan untuk pergi ke satu-satu tempat yang kita rakamkan menggunakan kamera kita ni dapat membuat tinjauan dulu..dapat membayangkan suasana tempat tersebut terlebih dahulu dengan gambaran-gambaran yang kita rakamkan. Bagi aku pulak aku namakan Melancong Cyber hehehehe...betul ape,nak pergi Jepun,Australia,Mesir or mane2 tempat kat bumi ni mungkin tak mampu dan belum ade rezeki so aku tengok gambar la dulu.:p

Ini adalah gambaran suasana dikampung aku..Kalau teringin nak datang silakan..tapi aku cakap terus terang la..tempat ni indah rupa je hahahahha


Titi Gantung Bota,Perak

Panorama


Global Warming

Tapi bagi aku..inilah tempat yang menenangkan hati aku..aku akan menjerit sekuat hati..biar lepas kat sini..bukan ada orang dengar pun...

Reactions:

4 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons