Monday, January 10, 2011

Awan Dan Badai

Kenapa nama aku Faaz Awanz?

Let me tell you some story..this may be true or this might be lies...

huahahah actually ianya sekadar nick name,asal timbul nama tu bila ayah aku nak bukak satu syarikat atas nama aku..so dia menggabungkan nama aku dengan dia..

MOHAMMAD FAIZ BIN AZAMUDDIN..FAiz AZamuddin menjadi FAAZ..

dan untuk menambahkan sedapnya nick tu aku tambah Awan kononnya sebagai objek yang paling tinggi dalam bumi nih..ini adalah self motivate untuk diri sendiri..

aku selalu berpegang pada "Always aim for the sky for if you fail at least You can touch the cloud.."
supaya merasa usaha yang diperbuat tidak mengecewakan..dan sentiasa terus tetap tidak mengalah!

ada yang bertanya kenapa FAAZ? gabung nama dengan awek ye? erm betul dan salah..
Berkebetulan dengan nama awek aku merangkap tunang aku FAAZ menjadi gabungan nama kami jugak..

Faiz Azamuddin dan Azian Zawawi cool kan?so tu la yang jadi FAAZ AWANZ..
ops lupe Z tu tambah untuk bagi sedap jer.

Nick name bukan sekadar nama tapi lambang diri sendiri

*Ini adalah note aku dalam facebook 24 Disember 2010
tapi sekarang dah 2011 tahun Masehi yang baru bermula..

Aku tak pasti samada nak gembira dengan berita ni atau sebaliknya..dalam hati kuat meragui dan langsung tak percaya dengan berita ni..

"Faiz..Amin add Yan dalam Facebook"
"Apa lagi yang mamat ni nak?payah tol dengan orang camni"

kalau nak refreshkan balik memory aku,aku kena tengok post dalam blog ni sekitar bulan april tahun lepas(2010)..bila mana ade satu peristiwa yang membuatkan aku putuskan harapan mencari..dan berhenti berharap..

Amin..seorang sahabat lama yang paling rapat dalam hidup aku semasa zaman persekolahan dan terputus hubungan sejak bertahun lama serta terlibat dalam salah faham yang masing-masing tidak mahu bertanya dan mencari punca dimana silapnya. Tidak mahu aku ingatkan lagi peristiwa tersebut,tapi seolah-olah khabar dari jauh ini menghilangkan kemarau seribu tahun dengan titisan hujan  cuma sehari.


Sahabat ini dari jauh kembali mencari dan menyatakan kekesalan,dalam usaha mahu menjernihkan semula hubungan yang sekian lama terputus dari jalinan silaturrahim..


Berbagai perasaan datang,cerita suka duka terungkap satu persatu..dalam mencari salah duduknya sepanjang hampir 8tahun terpisah..8tahun! dan 3hb januari 2011 menjadi titik tolak yang baru sepanjang perjalanan aku mencari Amin..


"aku Badai"


memang takkan ada orang lain yang menggunakan nama tu selain Amin..hampir 2jam Amin call aku..bertanya khabar..bercerita tentang banyak perkara dan aku lebih kepada menjadi pendengar dari berbicara..manakan tidak..tetiba je dia call dan bercakap dengan aku dengan nada yang berbeza dari sebelum ni..


biarkan dulu

Reactions:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons