Wednesday, October 20, 2010

Broga Hill Part 1

16.10.2010
Antara tarikh yang akan menjadi sejarah dalam hidup aku..pengalaman mendaki Broga Hill,walaupun jaraknya cuma 1.7km dan berada 400m pada aras laut ianya dah cukup membuatkan baju aku boleh diperah dengan peluh bukan setakat jantan..peluh betina pun kuar-camner peluh belina ntah hahahaha

Malam sebelum tu aku dah rasa tak sihat,nak demam pun ade tapi dek kerana excited nak pergi jugak aku pun tidor la lebih awal dari kebiasaan..yela nak kumpul tenaga,sebelum ni aku dah naik Bukit Tabur yang ntah berape tinggi dan ntah berape jauh..tapi penatnya Ya Allah..so mengenangkan perjalanan mendaki Bukit tabur tu letih aku fikir mesti Broga pun sama..walaupun sepanjang aku survey gambar-gambar orang lain nampak macam landai jer..


Pukul 4pagi aku dah bangun bersiap..menunggu sahabat dari Forum Digital Mukmin pick up aku kat rumah menuju ke Cheras nak amik sorang lagi Master Mind dalam Outing kali ni. Boleh kate ini adalah kali pertama aku naik Broga Hill..Alhamdulillah kerana memiliki sebuah kamera,Allah bukakan pintu persahabatan dan membuatkan aku lebih tahu bersyukur menghargai keindahan alam ciptaanNya ini.


Group Photo Digital Mukmin

Aku tak pasti berape lama pendakian menuju ke puncak..yang memenatkan aku ialah bila matahari mula memancar..disebabkan mengejar moment sunrise tersebut,langkah aku semakin pantas dan ofcoz la semakin penat..aku terpaksa berhenti duduk(ni la akibat mals bersenam)..bila tengok je langit dah semakin memerah,aku kuatkan juga semangat untuk sekurang2nya berhenti di post pertama..

tapi bila sampai kat post pertama niat aku untuk berhenti terus berhenti disitu sebab segala macam bau-bauan ade..hahahha what do you expect?orang pakai perfume satu tong drum pun belum tentu wangi kat atas tu...
 ok daripada layan cerita aku baik layan gambar plak yer..





Puncak Broga








 
                                                                                                 Nak Balik dah yer

Reactions:

3 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons