Saturday, April 3, 2010

april datang lagi

tiada apa yang istimewa pada april...kecuali cerita tentang kesedihan..

1 april dikenali sebagai april fool..ramai umat islam terikut-terikut menyambutnya sedangkan ramai yang tidak mengetahui sejarahnya..bila mana ikutan budaya dari barat meresap ke dalam kehidupan masyarakat melayu islam terutamanya..

pada tarikh inilah kejatuhan islam di sepanyol dikalahkan oleh musuh islam kristian ratusan tahun dahulu..kemenangan mereka keatas islam menjadi satu bahan jenaka..ramai yang tidak menyedarinya atau pun sengaja buat tidak endah sedangkan perkara sebegini kadangkala akan merosakkan akidah kita sebagai umat islam..

setahun yg lalu

2/4/2009

kepulangan seorang insan mengadap ilahi yang aku sedar betapa berharganya beliau dalam hidup aku..
bukan dari darah daging..jauh sekali bersaudara..tapi aa hubungan yg terjalin dari satu perasaan cinta..
jikalau sekarang beliau masih hidup mungkin dialah orang paling gembira bila aku berhajat ingin menyunting bunga dihalaman beliau..

sesungguhnya kehilangan beliau satu kehilangan yang jauh terasa dalam sudut hati aku...

al-fatihah buat makcik.

jikalau ada jodoh saya berjanji akan menjaga Norazian..seumur hidup..insyaAllah..

Reactions:

1 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons