Friday, November 20, 2009

suasana kampung



2-3minggu lepasa aku balik kampung yg terletak di perak...
rasa dah lam a sangat tak jenguk kampung..lepak petang-petang kat tepi sawah padi
ambil angin....pergh seronoknya..

dulu masa sekolah selalu datang lepak kat tepi sawah,mandi,tangkap ikan...
kadang-kadang bawak kicap untuk cicah dengan mempelam...terliur pulak aku...
bayangkan betapa damainya berada di kampung..

terasa rindu nak balik...

(budak-budak kampung aku)

yang seronoknya bila main layang-layang...
mak ai jauhnya dia naik,dengan angin yang kuat memang sesuai untuk lepak dengan budak2 kecik nih....aku pun join sekali..walaupun ada suara2 yang bercakap kononnya aku ni macam budak2 perangianya..tapi apa salahnya?
jangan kerana bila kita meningkat dewasa kita tak dapat menikmati sesuatu yang akan memberikan sedikit ketenangan dan kegembiraan


(layang yang terjatuh hehehehe)


Reactions:

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons